قطب عالم امکان

ساخت وبلاگ

اگه عاشقی نگاه کن و اگر هم دلت شکست ما رو دعا کن

عکس های زیبا از حرم امام رضا(ع)

 

 

 

 

 

 

قطب عالم امکان...
ما را در سایت قطب عالم امکان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمدحسین qotbe-alam بازدید : 453 تاريخ : سه شنبه 30 دی 1393 ساعت: 22:03

دانلود فیلتر شکن قوی و فوق العاده سریع با لینک مستقیم از ادامه مطلب فقط سریع تا فیلتر نشده
قطب عالم امکان...
ما را در سایت قطب عالم امکان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمدحسین qotbe-alam بازدید : 1224 تاريخ : شنبه 27 دی 1393 ساعت: 15:46

به گزارش جهان به نقل از ابنا، به دنبال انتشار کاریکاتور موهن از پیامبر اسلام(ص) در روزنامه جمهوریت تدابیر امنیتی در اطراف دفتر آن اتخاذ شده است.

روزنامه جمهوریت ترکیه بخش‌هایی از نشریه فکاهی شارلی ابدو را منتشر و اعلام کرد با هدف اعلام همبستگی با این نشریه این اقدام را صورت داده است.

چهار صفحه از شماره امروز روزنامه جمهوریت برای همبستگی با مجله طنز فرانسوی شارلی ابدو به بازنشر برخی کاریکاتورهای این مجله اختصاص یافته است. این چهار صفحه به گزیده‌ای از کاریکاتورهای شماره تازه شارلی ابدو به همراه ترجمه‌های آن‌ها اختصاص یافته است.

کاریکاتور روی جلد شارلی ابدو از پیامبر اسلام در این ویژه نامه چهار صفحه‌ای نیست اما به صورت کوچک در صفحات دیگر چاپ شده است.

انتشار گزیده چهار صفحه‌ای از مجله شارلی ابدو در روزنامه جمهوریت واکنش تندی را از سوی برخی همراه داشته است.

مخالفان در توئیتر با شعار «شارلی ابدو نباید در کشور من توزیع شود» به شدت از روزنامه جمهوریت و کارکنان آن انتقاد کرده‌اند.

یکی از مخالفان در توئیتر نوشته: ما شارلی ابدو نیستیم. ما میلیون‌ها ترک و مسلمانی هستیم که بی‌گناه کشته می‌شوند. کاربر دیگری نوشته است: در جهنم هیزم و کبریت وجود ندارد. هر کسی آتش خود را از این دنیا به آنجا خواهد برد.

حملات نسبت به «جیدا کاران» و «حکمت چیتانکایا» یادداشت‌نویسانی که تصویر روی جلد نسخه شارلی ابدو را در مطالب خود در جمهوریت منتشر کرده‌اند، بیشتر است.

روی جلد نسخه امروز شارلی ابدو، با عنوان «همه چیز بخشیده شد»، کاریکاتوری از پیامبر اسلام با حالتی متاثر و تابلوی «من شارلی هستم» در دست منتشر شده است.

پیش‌تر از قول کارکنان جمهوریت نقل شد که ماموران پلیس پس از بررسی محتوای این چهار صفحه ویژه و حصول اطمینان از اینکه حاوی کاریکاتورهایی از پیغمبر اسلام نیست، اجازه توزیع آن را دادند.

کاریکاتوری که از پیامبر اسلام چاپ شده به صورت کوچک و بالای دو ستون یادداشت‌های مرتبط با این موضوع قرار گرفته است.

همزمان با انتشار شماره امروز شارلی ابدو، ترجمه‌ای از کاریکاتور‌هایش به زبان‌های مختلف، از جمله ترکی و عربی هم منتشر شده است. انتشار این کاریکاتور‌ها به عربی تنها به صورت اینترنتی بوده، اما در ترکیه روزنامه جمهوریت آن‌ها را چاپ کرده است.

روزنامه جمهوریت از تریبون‌های اصلی نیروهای لائیک و طرفدار مصطفی کمال آتاتورک است. انتشار عمومی کاریکاتوری از پیامبر اسلام در نشریات معتبر کشورهای با اکثریت مسلمان سابقه نداشته است.

الازهر، از معتبر‌ترین نهادهای اسلام اهل سنت که در مصر مستقر است، چهارشنبه از مسلمانان خواست تا کاریکاتورهای جدید موهن نشریه فکاهی شارلی ابدو را نادیده بگیرند.

این نهاد در بیانیه‌ای اعلام کرد: الازهر از همه مسلمانان می‌خواهند که این کار نفرت انگیز را نادیده بگیرند.

الازهر افزود: جایگاه پیامبر رحمت بالا‌تر و شریف‌تر از آن است که با کاریکاتورهایی که هیچ اخلاق و یا معیار تمدنی را رعایت نمی‌کنند، ‌خدشه دار شود.




قطب عالم امکان...
ما را در سایت قطب عالم امکان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمدحسین qotbe-alam بازدید : 431 تاريخ : شنبه 27 دی 1393 ساعت: 15:22

سی ان ان: نسخه جدید "شارلی ابدو" را به دلیل تصاویر موهن پیامبر اسلام(ص) پوشش نمی‌دهیم

 شبکه خبری آمریکایی «CNN» روز چهارشنبه علام کرد، شماره جدید مجله فرانسوی «شارلی ابدو» که حضرت محمد(ص)، پیامبر مسلمانان را به تصویر کشیده است، پوشش نخواهد داد.

 این شبکه خبری آمریکایی اعلام کرده که پخش چنین تصاویر توهین آمیزی به ساحت پیامبر مسلمانان جهان، مخالف سیاست کلی «CNN» است.

به گزارش تلویزیون العربیه، گوینده تلویزیون این شبکه گفت: سیاست «سی. ان. ان» بر عدم اهانت به پیامبران ادیان استوار است و به همین دلیل تصاویرجدید، «شارلی ابدو» را که به ساحت حضرت محمد(ص) بی احترامی شده است پوشش نخواهیم داد.

نشر کاریکاتورهای موهن در باره پیامبر اکرم (ص) باعث شد که چهارشنبه گذشته مردان مسلح به دفتر این نشریه حمله کنند.

قطب عالم امکان...
ما را در سایت قطب عالم امکان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمدحسین qotbe-alam بازدید : 388 تاريخ : شنبه 27 دی 1393 ساعت: 15:17

عکس مانوئل والس نخست وزیر فرانسه به همراه روزنامه موهن ابدو
مطبوعات اسرائیلی امروز (سه شنبه) تصاویر اهانت آمیزی به ساحت حضرت پیامبر اکرم (ص) منتشر کردند که این اقدام بی شرمانه احساسات مسلمانان جهان را جریحه دار کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در یکی از روزنامه های عبری زبان کاریکاتوری از یک مرد منتشر شده است که ادعا می کند حضرت محمد ص است و پارچه نوشته ای با مضمون همبستگی با مجله شارلی ابدو در دست گرفته است.

این مطبوعات خاطرنشان ساختند: قرار است این کاریکاتور روی جلد این هفته نامه و به تعداد 3 میلیون نسخه چاپ شود و به 16 زبان دنیا ترجمه گردد.

از سوی دیگر، سایت عبری زبان واللا نیز درصدد جریحه دار کردن احساسات یک میلیارد و پانصد میلیون مسلمان برآمد و چندین تصویر و کاریکاتور موهن ساحت حضرت پیامبر اکرم (ص) را منتشر کرد.

به نظر می رسد که دشمن صهیونیستی درصدد است تا از حادثه حمله به دفتر هفته نامه شارلی در جهت تحقق اهداف خود سوء استفاده کند.

قطب عالم امکان...
ما را در سایت قطب عالم امکان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمدحسین qotbe-alam بازدید : 359 تاريخ : شنبه 27 دی 1393 ساعت: 15:16

خبرگزاری تسنیم: مفسر بزرگ قرآن کریم انتشار کاریکاتورهای موهن از پیامبر گرامی اسلام(ص) را محکوم کرد و این عمل را جاهلیت مدرن خواند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، به نقل از روابط عمومی مؤسسه علوم وحیانی اسراء،آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در درس اخلاق این هفته خود که در محل نمازخانه بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، برگزار شد، انتشار کاریکاتورهای موهن از پیامبر گرامی اسلام(ص) را محکوم کرد و این عمل را جاهلیت مدرن خواند.

مفسر بزرگ قرآن کریم  در خصوص شخصیت بی‌همتا و والای پیامبر خاتم(ص) اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام به‌گفته خود ایشان، مظهر ذات اقدس اله است و مبعوث شده است تا کاری بالا‌تر از عیسای نبی انجام دهد؛ اگر حضرت عیسی(ع) مردگان را به‌اذن خداوند زنده می‌کرد، پیامبر گرامی اسلام مبعوت شدند تا خُلق را در افراد زنده کند و با کمک آن گوهری که خداوند در وجود انسان به ودیعه نهاده است انسان را به کمال حق تعالی برساند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: خداوند هرچه را بشر به آن نیاز داشت، به پیامبر گرامی اسلام آموخت و پیامبر با این سرمایه سنگین برای هدایت تمام مردم آمده بود لذا بیان داشتند: "بعثت لجوامع الکلم"، و لذا هیچ وقت یک انسان کریم، یک جامعه کریم، دست به اعمال توهین آمیزی، مانند آنچه امروز در غرب شاهد آن هستیم، نمی‌زند.

استاد برجسته حوزه علمیه تصریح کرد: کشیدن کاریکاتور از پیامبری که مظهر کرامت و ادب است و آمده است تا آنچه را خداوند در ذات انسان گذاشته است، بارور کند و انسان را به رشد و کمال برساند، یک جاهلیت مدرن است. پیامبری که حتی قبل از رسیدن به مقام نبوت، هرگز غلامان را با این اسم صدا نمی‌کرد و به آنها فتا که در معنای خود جوانمردی را نیز به‌همراه دارد صدا می‌زد.

آیت‌الله جوادی آملی عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم فرمود: ﴿انّک لعلی خلق عظیم﴾، وصف پیامبر نشانهٴ آن است که او از آن جهت که اُسوه و الگوی ماست، پس ما هم باید در مسیر خُلق عظیم حرکت کنیم. رسیدن یک سالک و به حرکت در آوردن یک متحرّک، هم نیروی داخلی خود متحرّک را لازم دارد و هم رهبری توسط یک محرّک. که به‌تعبیر خداوند این نیروی داخلی در درون انسان‌ها به ودیعه گذاشته شده که انسان فطرتاً به‌سوی خدا حرکت می‌کند و پیامبر گرامی اسلام نیز چراغ هدایت این حرکت به‌سوی توحید هستند.

مفسر بزرگ قرآن کریم خاطرنشان کرد: بنابراین اگر کسی بخواهد راه فضیلت را طی کند خیلی دور نیست مقداری هم به درون خود سفر کند، یک مقداری هم با اسرار نهانی و نهایی خود گفت‌وگو کند تا راه را بهتربیابد.

قطب عالم امکان...
ما را در سایت قطب عالم امکان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمدحسین qotbe-alam بازدید : 347 تاريخ : شنبه 27 دی 1393 ساعت: 15:11

چرا امام حسن(ع)با معاویه ملعون صلح کرد؟(سال 41 هجری قمری)(به مناسبت صلح امام حسن با معاویه مصادف با روز 28دی 1393-26 ربیع الاول 1436-18januari2015)

مطالب مختصر و مفیدی برای شما دوستان عزیز و گرامی در ادامه مطلب آماده شده است.تقدیم به شما:

قطب عالم امکان...
ما را در سایت قطب عالم امکان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمدحسین qotbe-alam بازدید : 387 تاريخ : پنجشنبه 25 دی 1393 ساعت: 13:40

امام حسن (ع ) فرزند امیرمؤ منان على بن ابیطالب و مادرش مهتر زنان فاطمه زهرا دختر پیامبر خدا (ص ) است .

 

امام حسن (ع)

ولادت-القاب امام-کمالات انسانی-سرشت و طینت ایشان-همسران و فرزندان و موارد مفید دیگری را در ادامه مطلب در مورد این امام بزرگوار بخوانید

قطب عالم امکان...
ما را در سایت قطب عالم امکان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمدحسین qotbe-alam بازدید : 400 تاريخ : پنجشنبه 25 دی 1393 ساعت: 13:28

خدا چرا انسان و جهان را آفريد؟ مگر خدا به اينكه قدرت خود را به ما نشان دهد يا ما را مورد رحمت قرار دهد و يا به عبادت ما نيازي داشته است؟ در یک کلام، هدف از خلقت انسان و جهان چیست؟

 

پاسخ محکم و قانع کننده برای این پرسش متداول را فقط در ادامه مطلب بخوانید

قطب عالم امکان...
ما را در سایت قطب عالم امکان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمدحسین qotbe-alam بازدید : 1094 تاريخ : پنجشنبه 25 دی 1393 ساعت: 13:43

احادیثی در مورد شرایط و موانع استجابت دعا     

 

 

           دعای مومن از سه حال خارج نیست . یا برایش ذخیره     

  میگردد یا در دنیا برآورده می شود یا بلایی را که میخواهد به او برسد

                                       دفع میکند 

ادامه احادیث در ادامه مطلب

قطب عالم امکان...
ما را در سایت قطب عالم امکان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمدحسین qotbe-alam بازدید : 425 تاريخ : چهارشنبه 24 دی 1393 ساعت: 15:52

ماجرای فدک چیست؟(به مناسبت بخشیده شدن فدک به حضرت فاطمه(س)از طرف پیامبر(ص)در روز 22ربیع الاول سال 4 هجری قمری - مصادف با 24 دی 1393_22 ربیع الاول 1436-2015 14january)

فدک چیست و اختلاف حضرت زهرا (س) با حکومت بر سر فدک چگونه بود؟(البته بر سر تاریخ اصلی آن اختلافات زیادی موجود است)

شرح کامل در ادامه مطلب

قطب عالم امکان...
ما را در سایت قطب عالم امکان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمدحسین qotbe-alam بازدید : 358 تاريخ : چهارشنبه 24 دی 1393 ساعت: 15:52

سخنان حضرت علی درمورد داعش(ویدیو)

حتما ببینید

دانلود با لینک مستقیم ویدیو   حجم:20مگابایت

دبیرکل اتحادیه جریان‌های صوفی مصر در ادامه سخن منسوب به امیرالمومنین (علیه السلام) در مورد داعش را ذکر کرد : «إذا رأیتم الرایات السود فالزموا الأرض ولا تحرکوا أیدیکم ولا أرجلکم ثم یظهر قوم ضعفاء لا یُوبه لهم قلوبهم کزُبَر الحدید هم أصحاب الدولة لا یفون بعهد ولا میثاق یدعون إلى الحق ولیسوا من أهله "أسماؤهم الکنى ونسبتهم القرى” حتى یختلفوا فیما بینهم ثم یؤتی الله الحق من یشاء»

« زمانی که پرچم های سیاه را دیدید از جای خود حرکت نکنید – به این معنا که دعوت آنان باطل است و نباید به کمک آنان بشتابید – سپس قومی ضعیف ظاهر می شوند که قلب هایشان مانند براده های آهن سخت است، آنها وفادار به هیچ عهدی نیستند، به حق فرا می خوانند در حالیکه از آن نیستند، اسامی شان، کنیه و نسبت هایشان از نام شهرها گرفته شده؛ تا اینکه در بین خود اختلاف نظر پیدا می کنند و خداوند خداوند اهل حق – هر کسی که بخواهد- را ظاهر می سازد».

منبع:در کتاب احقاق الحق ج 29 ص 410. (مولف کتاب بیش از 400 سال قبل، این کتاب را تالیف کرده است و در سال 1019 قمری از دنیا رفته است و کتاب را آیه الله مرعشی احیا کردند.)

قطب عالم امکان...
ما را در سایت قطب عالم امکان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمدحسین qotbe-alam بازدید : 463 تاريخ : پنجشنبه 25 دی 1393 ساعت: 13:43